علمی فرهنگی ورزشی
چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, :: 16:16 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 »» زنده کردن باتری های مرده لپ تاپ (شماره 1041)

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشیاعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جاندوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است

این موضوع توسط وب سایت کمیاب آنلاین عملأ بر روی باتری یک لپ تاپ HPتست شد ، باتری که پس 1سال و نیم کارکرد ، تنها به مدت 10 دقیقه شارژ را نگه میداشت ، پس از اجرای این ترفند ، پس از اولین شارژ توانست 45 دقیقه و در دفعات بعدی تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

همچنین برای تثبیت این موضوع ، ویدئویی نیز در سایت Metacafe منتشر شده است که کلیه عملیات به شکل تصویری قابل مشاهده است. این ویدئوی آنلاین در سیستم به اشتراک گذاری ویدئوی Metacafe به نشانی http://www.metacafe.com/watch/781300/revive_a_dead_laptop_battery در دسترس است.

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگردستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند



سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 11:23 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 دانستنیهای اوریون

 

بیماری اوریون یا (گوشک)‌ یک بیماری قدیمی و ویروسی است که از قدیم الایام هر کودکی که به آن مبتلا می‌شد، با دادن استراحت کامل به وی، دوره آن به پایان می‌رسید. 

این بیماری به همان اندازه که گذرا و کم‌اهمیت جلوه می‌کند، می‌تواند در مواقعی فرد را دچار عوارض غیرقابل برگشتی همچون کری و یا حتی ناباروری کند، به همین دلیل اگر فرزندتان به این بیماری مبتلا شده است، آن را یک بیماری پیش پا افتاده تلقی نکنید و جدی بگیرید.

دکتر محمد صادق ملکی، متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره می‌گوید: این بیماری ویروسی است و اغلب کودکان بالای یک سال را درگیر می‌کند.

به گفته وی، اوریون در نوجوانان و افراد بالغ نیز مشاهده می‌شود و شایع‌ترین فصلی که بیماری در آن مشاهده می‌شود زمستان و اویل فصل بهار است.

این متخصص گوش و حلق و بینی می‌افزاید: این شدیدا مسری است و معمولا تظاهرات بیماری خود را به صورت سردرد، گلودرد خفیف، تب بالا، کم اشتهایی، خستگی و درد عضلانی نشان می‌دهد.دکتر ملکی با اشاره به این که شایع‌ترین تظاهرات بالینی در افراد را تورم غدد بزاقی (بخصوص غدد بزاقی بناگوش)‌ تشکیل می‌‌‌دهد، یادآور می‌شود: تورم غدد بزاقی بناگوشی دردناک هستند و جویدن و غذا خوردن (به دلیل ترشح بزاق)‌ مزید بر علت می‌‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه، نحوه انتشار بیماری را از هوا و دهان عنوان کرده و می‌افزاید: اشیاء آلوده به این ویروس نیز می‌توانند فرد یا افراد دیگری را به بیماری مبتلا کنند.به گفته دکتر ملکی معمولا دوره نهفته این بیماری حدود 2 الی 3 هفته است و از یک هفته قبل از بروز علائم بالینی تا 10روز پس از بروز، بیماری قابل سرایت است، یعنی وقتی فردی بیماری اوریون گرفته است، ممکن است در مدت آن 6 روز ابتدایی، ناقل ویروس اوریون باشد و بیماری را به دیگران سرایت دهد.

ولی آنچه مهم است این که بیماری دارای پیش آگهی خوبی است و معمولا پس از گذشت دوره یک هفته‌ای، فروکش می‌کند، بنابراین اگر کودکان دبستانی و پیش دبستانی، دچار این بیماری شدند، بایستی به محض مشاهده علائم بالینی، به آنها استراحت داده شود و تا 10 روز از رفتن آنها به مدرسه و مهدکودک خودداری کرد.

درمان

این پزشک متخصص می‌افزاید: درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد و درمان آن علامتی است، به این صورت که به فرد استراحت داده می‌شود و سعی می‌شود از مایعات به مقدار کافی استفاده شود و گه‌گاه هنگام بروز گلودرد و سردرد، از مسکن به جای آنتی‌بیوتیک استفاده می‌شود.

چه کنیم مبتلا نشویم؟

دکتر ملکی با عنوان این که واکسیناسیون می‌تواند یکی از راه‌های مهم پیشگیری محسوب شود، خاطرنشان می‌کند: این واکسن از ویروس زنده گرفته شده است و به صورت واکسن سه‌گانه با نام (MMR) در کودکان، مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر ضرورتی در تجدید آن باشد، در سنین 4 الی 5 سالگی، مجددا تکرار می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده کودکی که در دو نوبت واکسینه شده باشد، از این بیماری به صورت دائم یا طولانی مدت، مصون خواهد ماند که این مصونیت در مورد افرادی که یک بار به این بیماری مبتلا شده‌اند، نیز صدق می‌کند.وی خاطرنشان می‌کند: ویروس این بیماری وارد خون می‌شود و از خون به نقاط مختلف بدن منتشر می‌شود و ممکن است باعث گرفتاری بقیه ارگان‌ها همچون پرده مغز، گوش، لوزالمعده، بیضه در پسران و تخمدان در دختران شود.به گفته دکتر ملکی، به طور متوسط، 20 درصد از افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، عوارض بیماری را در بیضه و یا تخمدان خود مشاهده می‌کنند که هر یک از آنها دارای علائم خاصی است، به عنوان مثال اگر بیضه‌ها در این بیماری درگیر شوند با تورم و درد شدید بیضه همراه خواهد بود، که طبق بررسی‌‌های انجام شده، این عارضه در مردان بالغ بسیار شایع است و ممکن است این دسته از بیماران دچار ناباروری شوند، بنابراین توصیه می‌شود این بیماران به محض مشاهده علایم بیماری، تا جایی که می‌توانند استراحت کنند و با مصرف مواد خوراکی، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.وی می‌‌افزاید: هرگاه دختران در این بیماری، دچار عوارض دل درد در ناحیه زیر شکم شدند، بایستی پی به درگیری تخمدان‌ها برد که گهگاه منجر به نازایی آنها خواهد شد.

گاهی بیماری لوزالمعده افراد را درگیر خود می‌کند که با بی‌اشتهایی، تهوع و دل درد همراه خواهد بود.این پزشک متخصص متذکر می‌شود: در برخی مواقع بیماری پرده مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد که مننژیت و آنسفالیت (تورم نسج مغز)‌ را به همراه خواهد داشت و با علایمی همچون سردرد، سفتی گردن و تهوع همراه خواهد بود.

به گفته دکتر ملکی، در این بیماری بسیاری از کودکان با کاهش شنوایی شدید و ناشنوایی یک گوش مراجعه می‌کنند که یکی از علل بسیار شایع در ایجاد ناشنوایی و کری یک طرفه است.

توصیه بهداشتی

وی خاطرنشان می‌کند: این بیماری پرهیز غذایی ندارد ولی بهتر است بیمار در طول این مدت از مصرف غذاهایی که باعث افزایش بزاق (ترشیجات)‌ می‌شود، خودداری کند و از تماس بزاق و ترشحات دهانی خود به دیگران بپرهیزد.

 



سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, :: 11:21 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 به نام خدا

 

با سلام به شما دوستان خوب وهمراهان همیشگی وب لاگ سلامت زندگی

امروز قرار است از بین گیاهان دارویی در مورد گیاه اسطوخودوس اطلاعاتی را تقدیم حضورتان نمایم با ما باشید:


اسطوخودوس ( لاواندر) Lavender

نام علمی : Lavandula

اسطوخودوس در بیشتر نقاط دنیا بصورت خودرو می روید بخصوص در جنوب فرانسه، مناطق مدیترانه، و تورنتو که به مقدار زیادی وجود دارد.

این گیاه چند ساله تا ارتفاع حدود نیم متر رشد نموده و دارای برگهای متقابل، باریک، دراز، سبزرنگ وپوشیده از کرک های سفید پنبه ای می باشد.

قسمت مورد استفاده این گیاه، گلها و سرشاخه های گلدار آن می باشد. اسطوخودوس بوی بسیار مطبوعی دارد ولی طعم آن تلخ می باشد و بعلت بوی مطبوع ان از این گیاه در عطر سازی استفاده می شود.

اسانس اسطو خودوس که از تقطیر گل وسرشاخه های گلدار این گیاه بدست می آید مایعی است زرد رنگ یا زرد مایل به سبز که دارای بوی مطبوعی است.

ترکیبات شیمیایی اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس دارای حدود 40% استات لینالیل است همچنین در ان ترکیباتی نظیر اسید بوتریک، اسیدپروپیونیک، واسید والریک ، لینالول آزاد و ژرامبول وجود دارد.

انواع شکل های دارویی اسطوخودوس

1-    دم کرده اسطوخودوس:

حدود 5 گرم سرشاخه گلدار و یا گل این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه دم می کنید. مقدار مصرف این دم کرده 3 تا 4 فنجان در روز است.

2-    کمپرس اسطوخودوس:

سی گرم گل و یا سرشاخه گلدار این گیاه را با یک لیتر آب جوش مخلوط و به مدت ده دقیقه دم می کنند.

3-    اسانس و روغن اسطوخودوس :

اسانس و روغن اسطوخودوس را می توان از مغازه های عطاری تهیه نمود . برای مصرف ، یک قطره از آن را با یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط و برای ماساژ استفاده می کنند و یا قطره ای از آن را روی یک حبه قند ریخته و یا یک قاشق عسل مخلوط کرده و میل می کنند.

 


خواص طبی اسطوخودوس

بوعلی سینا گیاه اسطوخودوس را از جمله گیاهان مفید دانسته و خواص درمانی زیر را برای آن قائل شده است:

هرگاه یک قاشق غذاخوری از اسطوخودوس را با 500 سی سی آب جوشانده  و صاف کرده و با قند شیرین  و مصرف گردد برای موارد زیر بسیار مفید است.

-         کم کننده فشار خون و تصفیه کننده خون

-         دافع کلیه دردهای استخوان

-         نافع دردهای مفصلی و روماتیسمی

-         دافع درد کتف و کمر

همچنین جوشانده اسطوخودوس با مرزنجوش برای امراض عصبی و رماتیسمی مفید شناخته شده است.

از خواص طبی دیگر اسطوخودوس عبارتند از:

1-  رفع خستگی و آرام بخش ( چند قطره روغن اسطوخودوس را در وان آب گرم ریخته و برای مدت یک ربع ساعت در آن دراز بکشید)

2-     باز کننده گرفتگی ها، تقویت کننده معده، ادرار آورو برای رفع بیماریهای مجاری ادراری مفید است

3-     باعث عرق کردن شده و تب را پائین می آورد

4-     صفرابر بوده و کبد را به کار می اندازد و بیماری های کبدی را برطرف می کند.

5-     ضد تشنج

6-     تقویت کننده عمومی بدن

7-     از بین برنده کرم های معده و روده

8-     بیماری های سینه و سرفه رابرطرف می کند

9-     در معالجه زکام مؤثر است

10-بعنوان مسهل و تمییز کننده استفاده می شود

11-برای برطرف کردن رعشه و سرگیجه مفید است ( حدود 5 گرم از پودر اسطوخودوس را با عسل مخلوط و هرشب بخورید)

12-برای رفع فراموشی و تقویت حافظه از دم کرده اسطوخودوس استفاده می شود.

13-برای رفع بی خوابی یک قطره از روغن اسطوخودوس را روی یک تکه پنبه بچکانید وآن را داخل بالش خود قرار دهید و از خواب مطبوعی بهره مند شوید.


14-برای برطرف کردن غم و اندوه ، هر روز دم کرده اسطوخودوس بنوشید.

15-اگر دست وپای شما خواب می رود از این گیاه استفاده نمایید

16-برای پیشگیری از آب آوردن بدن مفید است.

17-زردی را برطرف می کند.

18-برای رفع حالت تهوع و سر گیجه مفید است.

19-سردرد و سر دردهای یک طرفه را برطرف می کند.

20-برای درمان ضعف اعصاب مفید است.

21-طپش قلب را از بین می برد.

22-آسم را برطرف می کند.

23-برای رفع سوء هاضمه ، یک قطره اسانس اسطوخودوس را در یک لیوان آب نیم گرم ریخته و میل کنید یا یک قطره فنجان از دم کرده آن بنوشید.

24-اسطو خودوس درمان کننده رماتیسم ، آرتروز و نقرس است. برای این منظور کمپرس آنرا روی عضو مورد نظر گذاشته و یا اینکه دو قطره روغن آنرا با یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کرده و عضو دردناک را با آن ماساژ دهید.

25-زخم های کهنه را با مالیدن اسانس اسطوخودوس که در الکل حل کرده اید برطرف نمایید. همچنین مالیدن پماد اسطوخودوس ، زخم ها را ضدعفونی کرده و التیام می بخشد.

26-برای درمان بیماریهای ریوی دو تا سه قطره روغن اسطو خودوس را با یک قاشق غذاخوری روغن با دام و یا روغن زیتون مخلوط کرده و سینه و پشت بیمار را ماساژ دهید.

27-برای برطرف کردن بوی نامطبوع در منزل چند قطره روغن اسطوخودوس را در آب ریخته و بگذارید به آرامی بجوشد. عطر مطبوعی را در محیط خانه استشمام خواهید کرد.

28-برای رفع بی خوابی یک قاشق چای خوری پودر اسطوخودوس را با یک قاشق چای خوری پودر سنبل الطیب  مخلوط کرده و در یک لیوان آب جوش بریزید. و به مدت 10 دقیقه دم کنید و یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید تا بی خوابی شما برطرف شود.


مضرات اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی است بی ضرر که همه می توانند ازآن استفاده نمایند. فقط برای اشخاص صفراوی مزاج خوب نیست و باعث آشفتگی می شود. این گونه افراد باید آنرا با سکنجبین ویا کتیرا بخورند.



 

 

پدر پرسون اهل واستراس، یکی از شهرهای نزدیک استکهلم بود. او پس از جنگ جهانی دوم به نیویورک آمریکا سفر کرد و با دیدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی مثل Macy’s و دامنه گسترده پوشاکی که آنها برای خانم‌ها ارائه می‌کردند، بسیار شگفت زده شد و پس از بازگشت به واستراس، یک فروشگاه پوشاک خانم‌ها به اسم Hennes ( در زبان سوئدی به معنی «مال آن زن») باز کرد که در آن لباس‌های ارزان و مد روز ارائه می‌کرد. این فروشگاه موفقیت محلی بسیار زیادی کسب کرد و به این شکل ارلین پرسون خیلی زود توانست فروشگاهی در استکهلم تاسیس کند. به گفته یکی از نویسندگان فایننشال تایمز، ایده ارائه چنین پوشاکی برای خانم‌های طبقه متوسط اجتماع بسیار با فرهنگ تساوی‌گرای رایج در دوران پس از جنگ در سوئد بسیار همخوانی داشت. این روزنامه اشاره می‌کند که اگر «پرآلبین‌هانسون» رهبر اجتماعی و افسانه‌ای دموکرات سوئد، رفاه و امنیت را به خانه‌های مردم سوئد آورد، اینگوار کمپارد با IKEA خانه‌هایشان را مبله کرد و ارلینگ پرسون پوشاکشان را تامین کرد.


در سال 1968 نام شرکت به
H&M تغییر کرد و خط تولید پوشاک مردان نیز به شرکت اضافه شد. پرسون در سال 1972 به شرکت پدرش پیوسته و به او در راه‌اندازی اولین فروشگاه‌هایشان در لندن کمک کرد. او در سال 79 زمانی که پدرش هنوز مدیر ارشد اجرایی بود، عضو هیات مدیره شرکت شد و شروع به سرعت بخشیدن به فرآیند گسترش شرکت نمود. تا سال 85 کمپانی بیش از 200 فروشگاه در سرتاسر اروپا باز کرده بود.


پرسون در سال 82، زمانی که پدرش بازنشسته شد، جای او را گرفت.
H&M همچنان به رشدش ادامه داده و ارزش سهام آن به طور مداوم افزایش می‌یافت. کمی ‌بعد پرسون خط تولید پوشاک کودکان و نوزادان را هم راه‌اندازی کرد. در اواخر دهه 90 شرکت توانست با پیشی گرفتن از رقبا به بزرگترین فروشنده پوشاک اروپا تبدیل و به‌علاوه توانست نخستین فروشگاهش را در آمریکا، جایی که بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان اروپایی آرزوی دستیابی به آن را دارند، باز کند. شرکت ملکی در نزدیکی مرکز راکرفلر اجاره و هزینه زیادی صرف تبلیغات قبل از ورود به بازار کرد تا اینکه بالاخره در 31 مارس سال 2000 رسما فروشگاهش را بازگشایی کرد. پرسون برای ورود به چنین بازار اشباع شده‌ای، اعتماد به نفس بالایی داشت. او اعتقاد داشت آنها حوزه جدیدی از مد را به بازار وارد کرده و برای پول افراد ارزش ایجاد می‌کنند، چون آمریکایی‌ها به انجام معامله خوب تمایل دارند. این اعتقاد او درست از آب در آمد و یک روز پس از بازگشایی فروشگاه، فروشندگان خود را در محاصره سیل عظیمی ‌از خریداران دیدند، به شکلی که پرسنل امنیتی مجبور شدند درهای فروشگاه را برای مدتی ببندند.


بخشی از موفقیت پرسون به دلیل تیم طراحی درون شرکت (متشکل از طراحان جوان تازه فارغ‌التحصیل) می‌باشد. به علاوه بخش تولیدی شرکت به شبکه وسیعی از تامین‌کنندگان در کشورهایی مثل بنگلادش،‌ چین و ترکیه که هزینه کارگر در آنها پایین است، برون سپاری می‌شود. پرسون همچنین اعتقاد دارد که تولید پوشاک متفاوت برای کشورهای متفاوت، هدر دادن منابع است چون به گفته او همه مردم جهان در یک دوره خاص،‌ به یک نوع موسیقی گوش می‌دهند یا یک نوع فیلم تماشا می‌کنند. این استراتژی‌های خاص و موفق
H&M باعث شده این شرکت از رکود اقتصادی اخیر جان سالم بدر ببرد. در حال حاضر پسر استفان، کارل‌جوئان، مدیر ارشد اجرایی شرکت پدرش شده، اما استفان پرسون همچنان رییس شرکت باقی مانده است.



یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 16:10 ::  نويسنده : رضااشرفی آق گنبد

 

سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می‌آید. باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است كه او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می‌برد. هر اتفاقی كه در زندگی ما پیش می‌آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند.پس هرامری می‌تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناكامی‌و ناراحتی ما شود.

مثبت اندیشی به ما كمك می‌كند كه بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، كار و زندگی خود ایجاد كنیم .

كلمات نیز تأثیر بسیاری بر افكار و احساسات ما می‌گذارند. كلمات می‌تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال كند. پس دقت كنید كلماتتان را در جهت مثبت و زیبا كردن افكار و احساساتتان به كار ببرید.  

به كاربردن واژه ها و عبارات تأكیدی مثبت در زیباتر شدن افكار و اعمال ما و بهبود كیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می‌شود. مثل این جمله: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می‌رسم.»

هیچگاه مشكلات و سختیهای زندگیتان را لعنت و نفرین نكنید. این فكر كه دنیا سرشار از مشكل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به كار بردن این روش باعث ایجاد رضایت در شما و حل شدن مسائل زندگیتان به گونه ای مثبت و خوب می‌شود.

نحوه اظهار نظر كردن در مورد دیگران و كارهایشان نیز بسیار مهم است. سعی كنید سریع و منفی در مورد چیزی اظهار نظر نكنید. ابتدا در مورد آن فكر كنید بعد نظر خود را از جنبه مثبت مطرح كنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبتان داشته باشد.

در اطراف همگی ما افراد منفی بافی هستند كه با افكار و گفتار منفی شان سعی دارند، باعث تضعیف روحیه ما شوند. سعی كنید تا حد امكان با چنین افرادی همنشین نشوید.

بسیاری از مردم افكار منفی را در زندگیشان مد نظر قرار داده و به آنها بها می‌دهند.حتی در صحبتهایشان با یكدیگر مدام از سختیهای كارشان، كم خوابیهای شبانه، نداشتن استراحت گله می‌كنند و همین امر تأثیر منفی بر فكر آنها گذاشته و باعث خستگی و ناامیدی شان می‌شود.

مطمئن باشید كه اطرافیانتان هیچ علاقه ای به شنیدن سخنان منفی شما ندارند.سعی كنید در مورد جنبه های مثبت زندگی و كارتان برای دیگران صحبت كنید.زیرا شنیدن آنها می‌تواند برای دیگران هم جالب باشد.

به نظر شما بهتر نیست كه ما به جای اینكه فقط به مشكلات، بی عدالتی ها، گرانی و تورم، بی پولی، بیكاری و هزاران فكر منفی دیگر تمركز كنیم، به اینكه در زندگیمان بسیاری از اوقات كارها درست و خوب پیش می‌روند فكر كنیم و از این موضوع شگفت زده شویم و به جای گله و شكایت از زندگی و كار، هر جا كه هستیم از وفور نعمت و ثروت و خوش اقبالی صحبت كنیم؟

ممكن است شما در آخرین سفرتان از اینكه هواپیما چند ساعت تأخیر داشته و مجبور شده اید چند ساعت از وقتتان را در فرودگاه بگذرانید، بسیار ناراحت و معترض باشید و تا چند روز از تأخیر پرواز و خستگی مفرط خود به خاطر معطلی در فرودگاه، با ناراحتی و دلخوری برای دوستان و همكارانتان تعریف كنید. ولی آیا تا به حال از پروازهای خوب، راحت، به موقع و به سلامت خود بسیار خوشحال شده اید و آیا آنها را بارها برای دوستانتان تعریف كرده اید؟

وقتی از شما می‌پرسند آیا امروز روز خوبی داشته اید، چه جوابی می‌دهید؟ آیا جواب می‌دهید: «روز بسیار سخت و طاقت فرسایی بود.» یا می‌گویید: «روز خوبی داشتم. خدا را شكر همه چیز بر وفق مراد بود.»

اگر به تمام لحظات زندگیمان فكر كرده و آنها را مروركنیم،می‌بینیم كه در طول زندگی لحظات خوشایند و لذت بخش زیادی برای ما رخ داده است.پس چرا به جای فكر كردن به لحظات شاد و زیبای زندگیمان به لحظات سخت فكر كنیم؟

فراموش نكنید كه افكار منفی می‌تواند یك روز سفید را خاكستری نشان دهد و افكار مثبت حتی یك روز خاكستری را زیبا و سفید می‌كند.

به طوركلی مثبت اندیشی و افكار منفی هر دو به صورت مسری از فردی به فرد دیگر سرایت می‌كند. شما می‌بایست سعی كنید به جای اینكه اجازه دهید افكار منفی دیگران بر شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را تضعیف كند، با گفتار مثبت خودتان اندیشه ها و افكار مثبت را به دیگران منتقل كنید و به آنها بیاموزید كه افكار منفی شان را كنار گذاشته و اندیشه های مثبت را جایگزینش كنند. با این كار شما می‌توانید هم به اطرافیان خود كمك كرده و هم روحیه مثبت اندیشی خود را تقویت كنید.

هرگاه حادثه ناراحت كننده ای در زندگیتان پیش آمد، به جای اینكه مأیوس و نگران شوید، آن را به فال نیك گرفته و به این فكر كنید كه قطعا" راه دیگری برای سعادت و خوشبختی شما گشوده شده و می‌بایست آن راه را بیابید.

سعدی در بیت زیر به زیبایی این موضوع را بیان می‌كند:

«خدا گر به حكمت ببندد دری

به رحمت گشاید در دیگری»

به فرض اگر شما شغلتان را از دست داده اید، پیشنهاد می‌كنم به جای تأسف و ناراحتی، خوشحال باشید زیرا این مسئله پیام مثبتی برای شما دارد. از دست دادن شغلتان بدین معناست كه شما باید وارد كار جدید و بهتری شوید و فراموش نكنید كه در هر امری حتی به ظاهر ناراحت كننده، جایی برای  خوشحالی و موفقیت وجود دارد.

نوع نگرش و تفكرات هر انسانی نشاندهنده شخصیت، اعتقاد و باورهای او می‌باشد و ناشی از نحوه توجیه و تفسیر تجربیاتش است.

خوش بینی نیز می‌بایست عاقلانه باشد . نباید خوش بینی را با اعتماد كوركورانه به هر كسی یا چیزی اشتباه بگیریم. مثلا" در سرمایه گذاری در هر نوع فعالیتی بهتر است هم خوش باشیم و هم در كنار آن با نگاهی نقادانه و دقیق جلو برویم. نظر نقادانه به شما كمك می‌كند كه جلوی هدر رفتن سرمایه تان را بگیرید و دقیق ترو بهتر تصمیم بگیرید. اگر قرار است در كاری سرمایه گذاری كنید بهتر است، 70% با دید خوشبینانه و 30% با دید نقادانه جلو بروید و در مورد آن كار تفكر و بررسی كرده و سپس تصمیم گرفته و اقدام كنید.
منبع:



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید اینجانب رضا اشرفی دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی فتاوری اطلاعات، متولد 1362 از روستای آق گنبد و در ارومیه سکونت دارم. این وبلاگ جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است امیدورام با راهنمایی های خود، بنده حقیر را در هرچه بهتر کردن وبلاگ یاری فرمائید.
آخرین مطالب
پيوندها
ساعت کاسیو">ساعت کاسیو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی فرهنگی ورزشی و آدرس ashrafireza.com.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان